Resultat Nordiska mästerskapen

Såhär säger Damir själv om resultaten på NM
"Gick inte helt som tänkt. Bommade ut mig i knäböj, på djupet. Vikterna var 325, 325, 330. Väldigt lätta vikter och så,, men i alla fall så kom jag inte helt ner.

Jag tror min fokus låg för mycket på att dra personligt rekord i marklyft och se vad jag går för där... Jag valde dock att fortsätta och bänka samt marka ett nytt rekord.

I bänkpress så började jag på 240 - som var lätt. Höjde till 255, men fick den fel på bröstet... Andra på 255, testade vi att dra tröjan jättehårt, för att se hur det skulle fungera (inte så bra) drog mycket mot magen.

I marklyft, klarade jag 310 och sedan 322,5 (vilket var vikten jag hade tänkt och sikta på som nr 2) - ett PB med 2,5 kg på tävling... hoppas jag kan gåvidare från 320 kg nu..............! Totalbom på 327,5... Kom inte ner med höfterna, fick inget grepp."

Nästa stora tävling blir EM i juni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign by Reklamfirman.com
RSS 2.0
Bloggdesign by Reklamfirman.com